Over de Lessen

Super Stretch ESSENTRICS

Deze lessen zijn gericht op verschillende stretch- en kracht oefeningen zonder gebruik van apparaten of gewichten. In elke les worden alle 650 spieren van het lichaam aan het werk gezet waarbij elke spier op een veilige manier wordt getraind en gerekt.

Door verschillende stretch-bewegingen wordt meer ruimte gecreëerd tussen de rugwervels wat resulteert in een betere houding. Je lichaam wordt beweeglijker – je spieren en gewrichten krijgen meer flexibiliteit.

Het zijn dynamische lessen, waarin oefeningen in vloeiende bewegingen worden uitgevoerd onder het genot van inspirerende muziek. De lessen zijn laagdrempelig, kleinschalig en makkelijk te volgen.

Tijdens de lessen leer je bewust te worden van je lichaam. De stretch-oefeningen zorgen ook voor de nodige ontspanning. Na de les zijn je spieren soepel en krachtig en je lichaam voelt weer in balans.

Super Stretch SLOW

Gebalanceerde lessen voor iemand op leeftijd en voor mensen die blessures hebben of van blessures herstellen. Ook voor beginners en voor mensen die op een wat rustiger manier willen trainen, is het een prettige les om te volgen. De lessen zijn op een wat rustiger tempo dan de Classic / Essentrics lessen. Het is een workout waarbij je je spieren en gewrichten soepel maakt en de spierspanning verlaagt door de bloedcirculatie te verbeteren. Na de les ervaren mensen een blijvend grotere bewegingsvrijheid in het hele lichaam.

Super Stretch BUITEN

Een intervaltraining waarbij je periodes van wandelen (en dribbelen) afwisselt met periodes van stretch- en kracht-oefeningen. In deze training combineer je cardio- en stretch-oefeningen in één les! Een ideale workout voor mensen die buiten willen trainen en een effectieve combinatie met de studio lessen.

Super Stretch ESSENTRICS BARRE

De BARRE workout is een nieuwe manier van trainen en een nieuwe workout van Super Stretch.  Alle oefeningen worden uitgevoerd met behulp van een stoel en/of een houten barre, die worden gebruikt als een leuning.

De stoel/barre zorgt dat de spieren vanuit een andere hoek worden getraind en gerekt – wat resulteert in een zeer gecontroleerde en gerichte versterking en verlenging van de spieren. Ook de mobiliteit van gewrichten, pezen en banden staan hier centraal. Met deze workout ontwikkel je een goede balans en een mooi postuur.

BARRE is een rustig tempo, vloeiende beweging workout waar kracht-, balans- en rekoefeningen elkaar afwisselen. Deze workout is geschikt voor jong en oud, getraind en ongetraind. Iedereen kan het!

De BARRE les is geen vervanging maar een mooie aanvulling op de andere Super Stretch lessen.

Benodigdheden Lessen (binnen):

  • Sportkleding (geen sportschoenen nodig, we trainen op blote voeten)
  • Handdoek
  • Flesje water

Benodigdheden Lessen (buiten):

  • Sportkleding
  • Sportschoenen